zaterdag 7 september 2013

Bij De Zee

Een van de leuke dingen van mobiele fotografie is dat je ongedwongen kunt rondslenteren, op je dooie gemak om je heen kijken, de sfeer proeven, genieten van in het moment zijn, voordat je, net zo ontspannen, je iPhone (in mijn geval) uit je broekzak of jaszak haalt, je favoriete app open klikt en naar hartelust foto's gaat maken van al het moois dat je in je op hebt genomen. In een woord: Geweldig!

Waar ik voorheen met een spiegelreflex camera om mijn nek en een vol geladen cameratas over mijn schouder liep te stressen en te zweten geniet ik weer met volle teugen van mijn fotografie.
Mijn foto's zijn lang niet zo scherp als de foto's geschoten met een spiegelreflex camera, is helemaal waar.
Extreem veel ruis bij binnen en bij slecht licht foto's schieten, helemaal waar.
Op poster formaat afdrukken kan met een aantal van mijn  bijgesneden foto's een bezwaar zijn, ook helemaal waar.
Inzoomen moet je met je voeten doen, lopen dus.
Opmerkingen als: "Goh, heb je die foto's gewoon met je mobieltje gemaakt", blijven gewoon komen, ook weer helemaal waar.
Maar vind ik dat nou echt zo'n probleem? Nee, helemaal niet!
Ik ben volledig verslingerd aan mobiele fotografie. Ik vind het FANTASTISCH ondanks, of misschien juist dankzij, alle beperkingen die er aan kleven. Het is creativiteit, vrijheid en schoonheid - gewoon in je jaszak.

Bij de zee
Met deze foto's wilde ik vooral de ruimtelijke rust en schoonheid vastleggen samen met de zorgeloze zomerse dag. Ik wilde het gevoel bewaren om later, wanneer het weer donker en koud en druk met werk en school en huishouden is, nog eens lekker na te kunnen genieten van die eenvoudige bezielende momenten waarin je even volledig op kunt gaan in je omgeving en jezelf even helemaal kunt vergeten.

Vrij als een vogel

 De kabbelende golven van de zee

zomaar zo'n mooie schelp in het zand
 


of een boeketje gemaakt door de zee

dromerig vraag je je af of een engeltje is gaan zwemmen, nadat ze haar vleugels even heeft afgedaan en gecamoufleerd heeft als twee stukjes schelp




Een piepkleine zeebewoner


Een enkele visser op de pier

Dat gevoel dat de zomer voor altijd zal duren

Een ZEN-momentje


Foto's gemaakt met iPhone 4s, apps: Camera+, Snapseed en VSCOcam

Geen opmerkingen:

Een reactie posten